Cape Maclear - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Ilse Hermans - WaarBenJij.nu Cape Maclear - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Ilse Hermans - WaarBenJij.nu

Cape Maclear

Blijf op de hoogte en volg Ilse

26 November 2012 | Malawi, Zomba

Afgelopen weekend ben ik naar Cape Maclear geweest (dit ligt bij het meer van Malawi).

Momenteel is er een benzinestop in Malawi, wat betekent dat er bij de tankstations geen benzine te verkrijgen is. Aangezien dit hier wel vaker gebeurt, zijn hier dan ook mensen die hierop inspelen door benzine in te slaan als het wel beschikbaar is en dit dan te veel duurder te verkopen als het niet beschikbaar is.
Om naar Cape Maclear te komen, hadden we natuurlijk ook benzine nodig. Gegeven moment heeft onze chauffeur iemand opgepikt die bij het benzinestation stond en die bracht ons naar een soort steeg, waar uit diverse huizen jerrycans gevuld met benzine werden gehaald.

Cape Maclear is eigenlijk een soort vakantieplekje. Ik heb dit weekend ook vrij weinig uitgevoerd. Het enige wat ik eigenlijk heb gedaan is dat ik ben wezen snorkelen. Het was weer eens leuk om mijn onderwatercamera te testen ;)

Zondagmiddag gingen we met maar liefst 22 mensen in een 15 persoons busje, dat was ook een hele ervaring. Als klap op de vuurpijl kregen we ook nog eens een lekke band onderweg. Nou gaat alles hier in Malawi supersloom, maar die band was (tot mijn verassing) toch maar liefst in minder dan 10 minuten verwisseld. Is er hier toch nog iets wat met wat tempo kan ;)

Groetjes
Ilse

• 26 November 2012 - 21:57

Papa:

Ziet er lekker uit dat water en lekker helder.
    Leuke foto's met je camera gemaakt.En alweer een weekend voorbij van je 'vakantie'.

• 27 November 2012 - 13:15

Ingrid:

Hee Ilse, Nou een beetje vakantie vieren mag toch ook wel tussendoor. Maar als ik het zo hoor is alles vakantie daar lekker langzaam. jammer dat er geen foto is met dat 15 persoons busje met 22 personen erin. Lekker proppen!! Weet je nou ook wat zo'n jerry can bezine kost als je het via die mensen moet kopen? Mooie foto's van je onderwatercamera. Ik vind die foto met die vogel boven het water ook schitterend. Echt fantastisch allemaal dat je dat meemaakt Ilse, ik ben best jaloers hoor.
    Veel plezier nog!

• 27 November 2012 - 20:11

Anja:

Hoi Ilse, Wat een ervaring daar he? En dat je aan de cola zit, echt niet voor te stellen! Wij zijn ons op de winter aan het voorbereiden en jij zit daar lekker in je shirtje. Geniet er maar van hoor, voordat je t weet ben je weer thuis. Groetjes ANja

• 28 November 2012 - 00:10

Tessa:

Hahaha Siets en ik hebben je kaartje ontvangen! Superleuk, die kaartjes.. echt old school.
    Klinkt nog steeds allemaal erg leuk daarzo!

Volgende week is het alweer sinterklaas, leuk zeg met al die mini-pietjes daarzo hahahah!
    groetjes x

• 03 December 2012 - 09:19

Miriam V Kan (a.h):

Hallo Ilse
    Heb nu eindelijk een keer je site bezocht vond het erg leuk wat te zien en te lezen over je reis .
    Meis, petje af voor je lef .
    Groetjes Miriam